Bedre vilkår for iværksættere

Bedre vilkår for iværksættere

Den nuværende røde regering har meldt ud at de ønsker at skabe arbejdspladser. De er netop kommet med en såkaldt vækstpakke der skal “sætte gang i hjulene”. Personligt mener jeg ikke at forslaget tilnærmelsesvis er tilfredsstillende. Jeg kan slet ikke se at der skulle være tale om mærkbare ændringer for iværksættere og mindre virksomheder. Forslaget er simpelthen ikke vidtgående nok, og det efterlader os samme sted. Vilkårene for at starte virksomhed, og dermed skabe arbejdspladser, i Danmark, er for dårlige. Iværksættere skaber jobs Som iværksætter har man muligheden for at skabe jobs. For ikke bare at optage allerede opslåede stillinger, men rent faktisk skabe helt nye arbejdspladser. Dermed kan man bidrage værdifuldt til samfundet. Problemet er bare at forudsætningerne for at starte en ny virksomhed op i dag er for dårlige. Mange iværksættere tjener ikke en rød reje i den første lange periode efter de har realiseret deres idé. Det er som regel forbundet med store afskrivninger at stable en ny virksomhed på benene. Men det er jo lige netop disse iværksættere der på sigt kan skabe de jobs som regeringen i øjeblikket efterspørger. Jeg mener derfor at der fra politisk side skal gøres noget mærkbart for at forbedre vilkårene for dem med de …

E-handel blomstrer i DK

Online handel eller E-handel i Danmark er blevet utrolig udbredt. Det er meget nemt at oprette en Online forretning i dag – Alle kan være med. Det blomstrer op med nye forretninger hver eneste dag i Danmark. E-handel og webshops Skal du oprette din egen webshop, så findes der flere forskellige systemer der kan bruges. Eks. Magento eller Presta shop systemerne er relativt nemme at bruge. Kommer du i problemer med en opsætning af en shop, så er der utrolig mange mennesker der kender til disse systemer, så det er bare at foretage en enkelt Google søgning 🙂 Jeg mener at vi vil komme til at opleve et stødt stigende salg af det vi ser som alm. forbrugsvarer i Danmark. Der er snart en ny generation (som er opvokset med internettet) der flytter hjemmefra. Disse personer har en mere “afslappet” holding til E-handel. De er ikke bange for at bruge kreditkortet på Internettet, som deres forældre er/var. jeg vil gætte på at der går 3-4-5 (skrevet i 2013) år, så vil vi se nogle gevaldige spring i E-handel i Danmark – men også i resten af verden. Med venlig hilsen, Casper Ravn-Sørensen

Affiliate marketing

Affiliate marketing princippet

Affiliate marketing en kort fortalt en metode til at fremme en online forretning. En ønsket annoncør henvender sig typisk til et affiliate netværk, som har et net af andre virksomheder (kaldet affiliates eller publishers), som tjener penge på at vise annoncørena annoncer på deres medie/medier. Hvordan tjener man penge som affiliate? Hvis man arbejder som affiliate / publisher for et affiliate netværk, så aflønnes/ belønnes man med en månedlig provision. Der er flere forskellige afregningsformer. Bl.a. klik kampagner (CPC), hvor affiliates afregnes med en provision pr. klik de skaber for en annoncør. Lead kampagner (CPL), hvor affiliates afregnes med en provision pr. lead (eks. en person der viser interesse for produktet uden at købe). CPO (cost pr. order), her afregnes affiliates med en provision hver gang der skabes en ordrer eller et salg. CPO kører typisk med en fast pris pr ordrer/ salg. Der findes også affiliate programmer der køres med %-vis afregning ud fra den indkøbskurv den handlende skaber – eks. 10 % af en ordrer skaffes via en affiliate. De fleste affiliate programmer kører ud fra no cure no pay princippet. DVS. får man som annoncør ikke den “ydelse” /service der er ønsket, så betales der heller ikke …

Sociale Medier – Brug dem!

Sociale medier har udviklet sig enormt meget i løbet af de sidste par år. De sociale platforme har været igennem en total udvikling og har forandret mange menneskers liv på mange måder. Sociale medier er blevet noget som folk logger ind på, før de spiser morgenmad. Sociale platforme i rivende udvikling De største Sociale medier er Facebook og Twitter, men også Google +, instagram, Foursquare, Pinterest og flere andre er i rivende udvikling. Facebook runder, hvis det ikke allerede er sket, snart 1 mia. brugere. Derfor er det selvskrevet at der er mange virksomheder der annoncerer på dette medie. Man oplever også at Facebook “adopterer” mange af de andre sociale mediers USP’er (unique selling propositions) for dermed at dække endnu flere personers behov. Jeg vil løbende tilføje informationer omkring de forskellige sociale netværk. Er der nogle der har inputs til hvilke sociale platforme der burde benyttes, må I meget gerne komme med inputs.   Med venlig hilsen, Casper Ravn Sørensen